Přesně 20. ledna 2016 vydal Matej Mestrovic (Chorvatsko) své album nazvané ‚My Face Music Book‘. V tónech sladkého romantického klavíru lze vnímat snovost a pocitovost, kterou skladatel vložil do své hudby. Procítěná interpretace všech improvizací dává posluchači možnost zrelaxovat a ponořit se do světa stvořeného výhradně autorem.
Sám Mestrovic ke svému albu dodává, že improvizace postupně nahrál a díky reakcím posluchačů na Facebooku vybral ty skladby, které měly největší ohlas, z nichž později vytvořil své debutové CD. To také nazval podle oné spolupráce s posluchači na Facebooku.
Při poslechu deseti improvizací, ze kterých se album skládá, si posluchač musí zvyknout na velmi minimalistický postup autora, který zaujme především náhlými změnami vloženými doprostřed stereotypů. Skladby mají lehce jazzový nádech, ale přesto neodradí ani posluchače bytostně odmítajícího jakoukoli jazzovou hudbu.
První skladba nazvaná Sunday neurazí, ale ani nenadchne. Rozsáhlé pasáže minimalistického pojetí skladby nijak zvlášť nezaujmou a zhruba tři první skladby jsou spíše slabší nežli zajímavé. Čtvrtá skladba, nazvaná My Piano, naopak zní velmi zajímavě a unese posluchače někam velmi daleko, do světa snů. I následující skladby jsou poměrně hezké, zajímavé a lyrické. Škoda prvních skladeb, které spíše albu škodí, než jej zdobí.
Celkový dojem z alba je velmi dobrý, jako debutové album, složené z nenavazujících útržků života, improvizací, je projekt zpracován a nahrán velmi kvalitně a pojat neobyčejně vážně. Projev je procítěný a klavíristu zdobí vytříbený tón, který je především v lyrické hudbě stěžejní. Ačkoli improvizace zabíhají lehce do jazzu, drží se stále stylu klasické hudby a nejvíce se blíží patrně k období romantismu.
-
Interpretace
-
Kompozice
-
Hodnocení posluchače
První skladby spíše zklamou než nadchnou
Nepříliš rozmanité pasáže mohou činit hudbu stereotypní a spíše posluchače nudit
Lyrické, poetické improvizace, které zaujmou mnoho posluchačů
Klavitní interpretace technicky nenáročných skladeb, avšak s hudebním cítěním
Sladění celého CD je i bez jakéhokoli předchozího projektování dobré